
Foto: KidSuper
KidSuper SS26 förvandlade Paris till en kreativ lekplats
KidSuper förvandlar Paris‑catwalken till en barnbok i rörelse, med sagotema, Mercedes‑samarbete och lekfullt mode.
KidSuper tar oss med på en magisk resa genom barndomens drömmar i sin Spring/Summer 2026-kollektion. ”The Boy Who Jumped the Moon” presenterades under Paris Fashion Week.
Under Musée des Arts Décoratifs i Louvren förvandlade Colm Dillane catwalken till sidorna ur sin egen illustrerade barnbok. Tjocka, tvåvånings bokomslag kantade gången och flera runway-modeller gick rätt ut ur de små portalerna, som om historierna gick från sida till scen.
Barndomsäventyret får liv
Kollektionen hyllar de små ögonblicken av mod där allt känns möjligt, som när ett barn tar steget utan att veta om det landar. Plagg med månmönster, drömska skolfärgpaletter och nostalgiska referenser genomsyra helheten, allt mixat med vintageinspirerade uniformer och lekfulla silhuetter.
KidSuper väver ihop storytelling och kläddesign: illustrationer från boken fick man se på kostymer, väskor och hattar. Man ser också inslag av bokformade pappershattar, pennor som slipsar och bokväskor, alla element som förvandlar kollektionen till ett levande sagoverk.
Fantasifulla samarbeten
Inte nog med boken, Dillane samarbetade med Mercedes‑Benz. Hans twist på den nya CLA-modellen inkluderar turbinvingar och rally‑inspirerade delar. Samtidigt fick vi se en capsule-kollektion med Mercedes‑Benz-plagg.
”The Boy Who Jumped the Moon” är KidSuper på sitt mest lekfulla och visuellt experimentella. Dillane blandar barnsligt mod, konstnärlig berättarstil och streetwear i ett enda svep. Det är en show som känns lika musikalisk som visuell, och som återigen bekräftar hans roll som innovatör inom modern menswear.



