Kobe Bryant's familj kan starta eget varumärke i basketspelarens minne

En hyllning till den bortgångna basketlegenden

Den 26 januari 2020 gick den legendariska basketspelaren Kobe Bryant, och hans dotter Gigi, bort i en helikopterkrasch. Under sin livstid hade ikonen en deal med Nike, vilken startade redan 2003. Genom samarbetet släppte de nästan 20 skor tillsammans, varav 11 signatursneakers. Förra veckan rapporterade Complex att Bryant’s familj valt att inte förnya dealen med Nike.

“Kobe Bryant was an important part of Nike’s deep connection to consumers. He pushed us and made everyone around him better. Though our contractual relationship has ended, he remains a deeply loved member of the Nike family.” meddelade Nike själva.

Även om Kobe Bryant’s familj avslutar dealen med Nike – vill de försäkra sig om att basketspelarens arv ska leva vidare många år framöver. Det har hans fru Vanessa Bryant gjort tydligt. Så hur kommer legendens arv leva vidare?

Enligt advokaten Josh Gerben ska Kobe Bryant’s familj ha ansökt om hela 13 olika patenter de senaste månaderna. Det är något som skulle kunna betyda att Bryant’s familj har planer på att skapa sitt eget varumärke.

De ska bland annat ha sökt om patent för varumärkesnamn som ”Play Gigi’s Way”, ”Mamba”, ”Mambacita”, ”Baby Mambas” och ”Mamba League”. Dessa trademarks ska gälla för kläder, träningskläder, loungewear och skor.

Enligt rykten kan Kobe Bryant dock ha haft planer på att kicka igång ett eget varumärke redan innan sin död. Kobe Inc. ska nämligen ha sökt patent för ”Mambacita”, vilket är ett av dottern Gigi’s smeknamn, redan den 3o december 2019.

Håll koll på hemsidan för fler uppdateringar kring Kobe Bryant’s f