Kylie Jenner frontar höstkollektion för Acne Studios

Modellen- & realitystjärnan står i centrum för märkets denim, syns i nya väskor & "smutsiga" jeans

Acne Studios är tveklöst ett av Sveriges största exporter till modevärlden. Sedan Jonny Johansson startade märket med att göra några jeans till vänner och bekanta (för att marknadsföra det kreativa kollektivet ACNE) under 1996 har mycket hänt, men denim har alltid varit en grundpelare i Acnes framgång.

Idag har märkets kollektioner tagit sig till Paris Fashion Week och rappares shoppinglistor, men denim-kollektioner har alltid funnits med i märkets DNA genom deras main-line eller Blå Konst. När de nu förbereder sig för AW23 är det förstnämnda även först ut, genom en kampanj som frontas av superstjärnan Kylie Jenner.

Kampanjen är fotad av stjärnfotografen Carlijn Jacobs, som bland annat jobbat med Vogue.

”Jag är ett fan av varumärket och jag har burit deras produkter under de senaste åren. Den här kampanjen är en av mina favoriter. Jag älskade att arbeta med Carlijn och jag älskar enkelheten i bilderna, de har styrka i sin direkthet”, säger Kylie Jenner i ett pressmeddelande.

Kollektionen är kategoriserad under ”womens” men många av plaggen passar som unisex. Hela utbudet består av en jeansjacka (5 600kr), jeansskjorta (4 100kr), baggy jeans (5 300kr), loose jeans (4 000kr), denim dress (12 500kr), denim bomber (11 500kr), relaxed coated jeans (5 800kr), baggy jeans coated (5 800kr), solglasögon clear/black (3 300kr), multipocket mini bag (11 000kr), multipocket bag (13 000kr) & lace-up heel mule beige/black (6 900kr).

Hela kollektionen finns tillgänglig nu på Acne Studios hemsida samt i butik.