Virala Lidl-sneakers är tillbaka i ny kollektion – inkluderar en tracksuit

Matbutikskedjan har blivit virala med sina tidigare drops, snart kan du få tag på en helt ny uppsättning sneakers & kläder

De senaste åren har Lidl Sverige levererat ett flertal kollektioner av kläder, accessoarer och skor som blivit en stor succé med virala delningar på flera sociala medier. Tidigare i år släpptes även en poster-kollektion som sålde slut på nolltid och nu är det dags för en ny klädkollektion i sann Lidl-anda, frontad av en sportig tracksuit i en kampanj skapad i samarbete med set designern Clara Dayet och fotografen Amanda Gylling.

”Vi är mycket stolta över att fortsatt etablera oss inom detaljhandelns modevärld genom att kunna leverera uppmärksammade kollektioner. Vi är ödmjukt tacksamma över det stora intresset och varma mottagandet från våra kunder.  Det driver oss till att överträffa förväntningarna även i år”, säger Fredrik Marmbrandt, Marknadschef på Lidl Sverige.

Årets kollektion består av en tidlös tracksuit som kommer i två olika varianter och finns tillgänglig i damstorlekarna 32—46 och herrstorlekarna M—XL. Utöver track-suiten består den nya ”#Lidl-kollektionen” av sneakers i vit och blå, i storlekarna 37 – 46. Dessutom kommer det att finnas T-shirts, mössor, kepsar, fiskehattar & sportstrumpor i kedjans ikoniska färger: gult, blått och rött. 

Den nya kollektionen finns tillgänglig i Lidl-butiker från och med imorgon måndagen den 4: december. Försäljningen pågår så länge lagret räcker. Nedan har du hela prislistan:

  • Track-suit (blå och röd) – 149: –
  • Sneakers (vita och blå) – 199: –
  • T-shirts (vit, röd, blå och svart) –59.90: –
  • Magväska (svart/färgglad) – 99.90: –
  • Keps/mössa/hatt – 79.90: – 
  • Strumpor –19.90: –