Lil Nas X blir Crocs nya ansikte

Mitt i en världsturné & efter den väl mötta spelningen på Lollapalooza Stockholm frontar nu artisten tofflornas senaste kollektion

Lil Nas X har gått från Atlanta till världen med internet som färdmedel. Genombrottet med ”Old Town Road” var historiskt och få har stämplats så mycket som en one-hit-wonder, för att sedan bygga sig en karriär som tagits världen över och till topplistan flera gånger om med hits som ”Montero”, ”Panini” & ”Industry Baby”

I helgen spelade Lil Nas X för första gången i Sverige på Lollapalooza Stockholm. Där bjöds publiken på en show som firade det bombastiska och överflödiga, något artisten nu tar med sig in i rollen som global ambassadör för Crocs.

Som första stopp blir han ansiktet för Height-kollektionen som innehåller tre varianter: Siren Clog som är en högklackad plattformssko i rosa, svart och vitt, Siren Chain Clog som har metallliknande detaljer och utsmyckningar i en mörk körsbärsnyans och till sist Mega Crush Color Dip Clog som är en helt ny, djärv uppdatering av klassikern med en ny 2,4-tums klacksula och en begränsad upplaga av regnbågsmönstrad design (som Nas syns med på bilden nedan).

Foto: Crocs

Om samarbetet kommer att resultera i egna kollektioner eller andra specialversioner återstår att se, men de nuvarande kollektionen finns tillgänglig på Crocs hemsida.