PUMA & Formula 1 går ihop för 2024

Under förberedelserna för Miami Grand Prix syntes bland andra Skepta på firandet för märkenas framtida deal

Modevärldens besök i paddockarna på F1-racerbanor fortsätter. Efter att amerikanska teamet Haas nyligen gått in i ett samarbete med Palm Angels kommer nu nästa stora nyhet från Formula 1, som i sin helhet kommer att producera merch från säsongen 2024 tillsammans med PUMA.

Det var under helgens Grand Prix i Miami som de två avslöjade sitt partnerskap. June Ambrose, som idag är Creative Director för PUMAs basketsida ”Hoops”, pratade med publiken i en mindre presskonferens. Som stylist för legendariska artister som Jay-Z & Missy Elliot har hon genom åren blivit en av USAs största modeikoner. Erfarenheter som hon nu ska ta med sig in i motorsporten.

Kollektionen kommer göras med PUMAs dotterbolag stichd, som ansvarar för deras samarbeten med märken och lag.

”Att sälja fankläder vid varje F1-lopp är ett roligt och utmanande projekt eftersom förhållandena på varje bana är olika, från sluttningarna av Zeltweg och Spa till stadskärnorna i Monaco och Baku”, säger Nina Nix, VD för stichd.

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av PUMA (@puma)

Det hölls även ett litet event under samma tid för att fira samarbetet, där PUMA ringde in några av sina mest profilerade vänner. Skepta syntes i en full PUMA-tracksuit, Racingföraren Naomi Schiff var där i en osläppt racingjacka och det ryktades även att A$AP Rocky gled runt på området.

Det kommer inte släppas någon merch för ens nästa säsong (2024), men se till att hålla utkik på dopest.se för mer info om samarbetet när det kommer!