Se Matthew M Williams Debutkollektion för Givenchy Spring 2021 Ready-to-wear

54 stilrena looks

 

Tidigare i somras fick modeindustrin ta del av en nyhet som resulterade i en omtalad diskussion på sociala medier och en mycket exalterad publik – Givenchy presenterar Williams som ny creative director för det franska modehuset, där han kommer att ansvara för womenswear, menswear och accessoarer samt brand imaging.

Genom en unik kreativitet och en otrolig förmåga att kombinera funktionalitet med lyx och elegans har den amerikanska modekreatören Matthew M Williams kommit att ta över den internationella modescenen med en storm de senaste åren. Inte bara har hans designs attraherat en bred publik, Williams har också genom sin konstnärliga skicklighet lyckats tillföra en mycket spännande exklusivitet på streetwear. 

Med instagram-inlägg och en kampanj fotad av den legendariska Nick Knight, har Williams diskret delat med sig av sin tolkning på det franska modehuset. Den slutliga visionen fick vi äntligen del av tidigare i veckan, då den efterlängtade Givenchy Spring 2021 Ready-to-wear-debutkollektionen presenterades under Paris Fashion Week.

Med debutkollektionen har Williams utforskat en elegant, lyxigt chic och kraftfull kollektion på 54 looks. Plagg i spännande rektangulära former, cuts och strukturerade silhuetter tillför en unik karaktär som leder Givenchy i en ny, spännande riktning. Spring 2021-kollektionen är lekfull samtidigt som den har en minimalistisk sida av stilrena, enfärgade looks och en mycket lyxig tailoring. Williams personlighet skiner igenom kollektionen med hans typiska lekfulla, kraftfulla, och lyxiga streetwear-liknande signum. 

Se bilder på Matthew M Williams debutkollektion för franska lyxmärket Givenchy i galleriet ovan. 

 

Bilder: Courtesy of Givenchy