Sneakersnstuff & adidas Originals visar upp Datamosh 2.0

Se uppföljaren från det populära samarbetet.

Sneakersnstuff har tidigare teaseat en uppföljare till adidas x Sneakersnstuff Datamosh samarbete från förra året. Nu presenterar Sneakersnstuff och adidas det nya samarbetet Datamosh 2.0. Inspirationen kommer från termen ’datamoshing’ – en process av data som korrumperas och manipuleras där bilder moshas ihop för att skapa en visuell effekt.

adidas och Sneakersnstuff Datamosh 2.0 består av två adidas Originals NMD_R1 Primeknit i olika färger likt det första samarbetet. I det första släppet hade SNS och adidas D Double E och Elf Kid som frontade kampanjvideon. Denna gång har man teamat upp med de UK-baserade regissörerna Tim & Barry. Främst kända för att dokumenterat grime-scenen genom deras plattformer Tim and Barry TV och Just Jam. Duon har tagit fram ett koncept med det visuella för den nya kampanjen, detta kommer att lyftas fram med ett live event inför releasen.

Sneakersnstuff kommer att hålla i ett release-event i SNS New York den 20 September. Eventet kommer likt förra gången gästas av artister från USA och UK, hela eventet kommer livesändas ihop med Just Jam. Sneakersnstuff x adidas Orginals Datamosh 2.o Pack släpps online och i alla Sneakersnstuff butiker den 22 September.