The Rolling Stones på Barcelonas matchtröja under El Clásico
Därför ersätts Spotify-loggan
På lördagen den 28:e oktober sammanför Spotify två världslegender inom musik och fotboll under en av världens viktigaste matcher: El Clásico. Under matchen kommer nämligen veteranbandet The Rolling Stones ikoniska ”tunga” att ersätta Spotifys logga på både herr- och damlagets matchställ under stormatchen.
Samarbetet hyllar The Rolling Stones första album med nytt material på 18 år Hackney Diamonds, som släpptes igår fredagen den 20:e oktober. Bandet har varit aktivt sedan 1962 och flera av bandets medlemmar har kopplingar till olika fotbollsklubbar. Sångaren Mick Jagger är exempelvis ett Arsenal-fan sedan barnsben, då han växte upp i Kent utanför London.
“Vi är stora fotbollsfans och hedrade att Spotify har placerat vår Tongue & Lips-logga på FC Barcelona-tröjan för att fira release av The Stones nya album “Hackney Diamonds”. Vi kommer att heja på spelarna på plan tillsammans med alla fans runt om i världen som kommer att se den här ikoniska matchen”, säger The Rolling Stones.
Stones-tröjan kommer att finnas tillgänglig i FC Barcelonas butik från och med måndag 23:e oktober, en limiterad upplaga som görs i 1 899 exemplar. Antalet tröjor är inspirerat av årtalet som klubben grundades och 22 exklusiva tröjor signerade av herrarnas och damernas startelva kommer också att finnas till försäljning.
El Clásico kommer att spelas på lördag den 28:e oktober på Lluís Companys Olympic Stadium i Barcelona, då den vanliga hemmaplanen Camp Nou är under renovering. Avspark är kl. 16.15 svensk tid och sänds i Sverige på Viaplay.