Följ med DOPEST på "The Thule Experience"

Märket som gör frakten smidig för det aktiva livet hade nyligen en unik produktlansering, se de nya innovationerna här

Svenska Thules historia började år 1942, då varumärket grundades av Erik Thulin i hans hemby Hillerstorp. Under sitt motto ”Bring your life” har Thule blivit en global ledare för produkter som hjälper i det aktiva livet och erbjuder ett omfattande sortiment av produkter som möjliggör för aktiva människor att säkert, enkelt och stilfullt ta med sig sin packning, utrustning och sina barn.

Med en närvaro på 138 marknader över hela världen har Thule etablerat sig som en av de största varumärkena inom lifestyle-utrustning. Deras produkter spänner över olika kategorier och inkluderar cykel- och skidhållare, takräcken och takboxar, dator- och kameraväskor, skid- och pjäxväskor, ryggsäckar samt barnrelaterade produkter som joggingvagnar, barncykelsadlar och cykelvagnar.

I november presenterades det unika evenemanget ”The Thule Experience” och DOPEST var på plats för att se när Thule presenterade över 30 nya produkter. Över 40 Thule-ambassadörer var på plats för att sätta ljuset på produkternas användningsområden, inklusive märkets första ambassadör någonsin: Skidåkningslegendaren Ingemar Stenmark.

För att visa upp det senaste inom utbudet tillsammans med passande demonstrationsverktyg som bilar och cyklar  välkomnade Thule över 650 gäster från hela världen till Lokstallarna – en unik industriell lokal i Malmö. Showen, som tog formen av en catwalk fast med både modeller och fordon, fick alla möjligheten att interagera med de nya produkterna. Vi kände bland annat på hållbarheten i de robusta väskorna, som är gjorda för att klara av väder i alla dess former.

”Det finns inget som slår att uppleva våra Thule-produkter på plats. När man testar dem förstår man vår satsning på design, användarupplevelse och produktkvalitet. Och man ser att samma filosofi är genomgående i allt från väskor till barnvagnar, cykelhållare, taktält – och från nästa år även bilbarnstolar och hundprodukter”, säger Tina Liselius, Vice President Brand på Thule.

Spana in bilderna från The Thule Experience ovan!