Tommy Hilfiger lyfter kreatörer genom nya plattformen Tommy's Drop Shop

Det första limiterade släppet sker idag

Nu meddelar Tommy Hilfiger, som ägs av PVH Corp, att de lanserar Tommy’s Drop Shop. Det är en ny plattform där kreatörer inom alla olika områden av populärkultur kan samarbete med Tommy Hilfiger på limiterade releaser.

Tommy’s Drop Shop har som mål att demonstrera vikten av ett kreativt mångfald. Det görs genom att hylla olika kreatörer, röster, människor och kulturer – som gör världen till en mer inspirerande plats. Varje samarbete kommer bestå av en mini-kapselkollektion – som kan inkludera element från konst, foto, skatekultur, tatueringskonst, video-design, poesi med mera. Detta presenteras sedan genom klädesplagg som T-shirts och huvtröjor.

“Creative collaboration has always been at the heart of our brand, and over the last five years we’ve fused this with a “See Now, Buy Now” mentality that really puts the consumer at the center of our creative process […] Tommy’s Drop Shop combines the best of these approaches with a new level of speed and energy. From local to international, emerging to well-known, photographers to skaters – you name it. We want to celebrate creatives in every discipline, from every community. It’s all about giving artists a platform to tell their stories, and sharing this spirit of constant newness and creative expression with fans.” berättar Tommy Hilfiger.

Kapselkollektionerna kommer släppas varje månad. T-shirts (€49.90) och huvtröjor (€120) kommer i könsneutrala passformer i storlekarna XXS till XXL. Varje plagg kommer i 500 exemplar. Släppen kommer vara utformade efter specifika teman och designade av 1-3 olika kreatörer. För att fortsätta varumärkets hållbarhetsarbete och ta fram kläder som ”Wastes Nothing and Welcomes All ” – är plaggen tillverkade i 100% organisk bomull.

Det första släpper sker idag den 17 december via Tommy Hilfigers hemsida.