Woolrich hyllar unga pijonärer i deras SS19 kampanj

Elever från NYU Tisch School of the Arts inom dans, film och musik frontar kampanjen

Woolrich är aktuella med sin nya Spring/Summer 2019-kampanj. Woolrich kampanjer går sedan i höstat under namnet Woolrich: American Soul Since 1830’, en koncept som ska visa på varumärkets amerikanska arv som det första ytterplaggvarumärket och pionjärer av amerikansk work wear. Första kampanjen AW18 frontades av Ms. Lauryn Hill och fokuserade på skapare som definierar amerikansk innovation.

SS19 fortsätter i samma spår men fokuserar på framtiden! Elever från NYU Tisch School of the Arts inom dans, film och musik frontar kampanjen och visar på Woolrich arv som pijonärer för work wear ur ett modernt perspektiv. Kampanjen reflekterar den kärna som förbinder Woolrich med det förflutna och framtiden. De jobbar ju så otroligt hårt nu med att skapa moderna silhuetter av sin autentiska stil och gamla modeller. Kampanjen visar också på Woolrich passion för unga talanger inom konst och framtidens visionärer.

Som en del av kampanjen har Woolrich även skänkt ett bidrag till sidoprojektet NYC Tisch Future Artists, en gratis 14-veckors upplevelse och utbildning för gymnasieelever som saknar tillgång till utbildning inom konst och som traditionellt sätt är underrepresenterade i branschen.

Kollektionen finns att köpa på Woolrich.com & i Woolrich-butiker.