A$AP Rocky, AWGE & Rhuigi Villaseñor designar 'After Hours' merch för The Weeknd

Se den 48h tillgängliga kollektionen

Varannan kväll den här veckan har de trillat ner ett mail för de som signat upp sig på The Weeknds nyhetsbrev, med information att ett nytt släpp av merch från nyligen släppta AFTER HOURS är tillgänglig. Hittills har vi bland annat sett samarbeten med A Bathing Ape och VLONE – och nu släpps en kollektion designad av A$AP Rocky, AWGE & Rhuigi Villaseñor.

Kollektionen innehåller T-Shirts, hoodies, kepsar, turnépass och klubbor. Rhuigi’s designs erbjuder tröjor inspirerat av 50-tals pin-ups och kasinos, allt i ton med The Weeknds nyligen släppta musikvideor inspelade i Las Vegas. Detta matchas såklart med XO-loggan samt “RHUIGI DESIGNS 2020”.

Mr Rocky står som avsändare ”A$AP Rocky x Art Dealer for AWGE” och visar upp prints i 3D, men designer av dödskallar och XO. En utstickande illustration av The Weeknd sittandes vid ett spelbord på ett kasino, tryckt på en svart T-shirt, blir en höjdpunkt. Mer syns ett samarbete med New Era-kepsar täckta av egendesignade flammor. Kollektionens mest kreativa delar går till godisklubborna – smaksatta av ”grodor”. De medföljande turnépassen är även aktuella på The Weeknds turné, och agerar prioriterad entré.

“When I was approached to work on this collaboration, it was a no-brainer,” berättar Villaseñor. “I consider Abel [Tesfaye] a friend and fan, as I am of him, so [it] felt like a natural fit to work together.”

Kollektionen finns tillgänglig nu på The Weeknds webshop, som även fraktar till Sverige. Kollektionerna finns tillgängliga under 48h åt gången, och nya plagg byts successivt ut.