adidas & Sveriges fotbollslandslag förlänger sitt kontrakt

Landslagströjorna i fotboll kommer att krönas med de tre strecken i minst åtta år till

Svenska Fotbollsförbundet (SvFF) och adidas ingick partnerskap inför kalenderåret 2013, detta efter en tids paus då Umbro hanterade de gula och blå färgerna mellan perioden 2004-2013. Uppdraget är att producera all officiell match- och träningsutrustning för herr-, dam- och ungdomslandslagen, något adidas nu fått förtroende för att fortsätta med i ytterligare åtta år.

”Fotboll är den största sporten i Sverige, landslagen de tyngsta symbolerna inom fotbollen och adidas är det mest ikoniska varumärket inom fotboll. Att Sverige ska spela i adidas känns självklart, och vi är mycket stolta över att kunna presentera en förlängning av samarbetet till 2030”, säger My Bäck, marknadsdirektör för adidas i Norden.

Samarbetet slutar inte vid landslagen dock. SvFF och adidas vill driva svensk fotboll framåt genom att stärka breddverksamheten. Därför omfattar det nya avtalet även ett långsiktigt initiativ som tar avstamp i streetfotboll. Initiativet verkar för att ge ännu fler barn och ungdomar möjligheten att spela organiserad fotboll, oavsett förutsättningar. Streetfotboll lanseras under sommaren och är en rikstäckande, långsiktig aktivering där lolakala förbund och föreningar tillsammans med SvFF och adidas skapar tillfällen för fotboll parallellt med den befintliga verksamheten.

Mer information om initiativet Streetfotboll kommer att komma under våren, så håll utkik på dopest.se för senaste nytt!