Barcelona och Drake lanserar ny tröja inför El Clasico

Drake blir första artisten att nå 50 miljarder streams på Spotify

Tidigare i år startade FC Barcelona ett samarbete med streamingjätten Spotify för att bli deras huvudsponsor på deras matchtröja samt namnbyte på klassiska arenan Camp Nou som nu heter Spotify Camp Nou.

När nyheten släpptes om Barcelonas samarbete med Spotify så avslöjades det att det kommer komma unika matchtröjor vid speciella tillfällen. Drake blir alltså den första artisten som får en egen matchtröja.

Spotify och Barcelona firar att Drake blir den första artisten som når 50 miljarder streams på Spotify. I samband med Barcelonas match mot Real Madrid till helgen kommer man nu lansera en matchtröja med OVO-loggan på bröstet.

“For the first time in our history, we are replacing the name of our main sponsor on the front of the jersey with an internationally acclaimed artist, Drake. This initiative shows our potential to become a unique platform to offer experiences that help bring us closer to our fans while reaching out to new audiences around the world.” – Juli Guiu VP FC Barcelonas marknadsföring.

Även Drake lade upp bilden på sin Instagram där han skriver ”this don’t feel real but it is” poserandes med den nya matchtröjan.

FC Barcelona tar emot Real Madrid på Söndag klockan 16.15.

 

Visa detta inlägg på Instagram

 

Ett inlägg delat av champagnepapi (@champagnepapi)