GOLF WANG tar tillbaka klassiker i 10-årsjubileum

Tyler, The Creators märke har producerat en hel del virala plagg, nu tas favoriter som eld-jackan & vattemelonsväskan tillbaka

När Tyler, The Creator startade upp GOLF WANG under 2013 var det nog få som trodde att märket, och personen bakom, skulle blomstra ut till det vi ser idag. Märkets namn var trots allt en variant på ”Wolf Gang”, en del av namnet på Tylers dåvarande kollektiv Odd Future (Wolf Gang Kill Them All).

I tio år har dock GOLF utvecklades från merch-liknande plagg till hela runway-kollektioner, samarbeten med stora namn som Converse och framförallt en bred katalog av innovativa, oftast färgglada plagg. När märket fyller 10 år tar de därför en titt i arkiven för att plocka tillbaka några av märkets mest populära påhitt.

En väst med texten ”NO VIOLENCE” sticker ut ur mängden med sin gröna polyesterkonstruktion med justerbara kardborreflikar och tryckt grafik på fram- och baksidan. Den lanserades först under vintern 2018 och får nu en återupplivning, vilket även gäller för många andra klassiker som fotbollströjan inspirerad av italienska Juventus, med Odd Futures klassiska donut-logga på bröstet tillsammans med den tidiga katt-loggan.

Kollektionen har (likt märket) en stor variation. Det finns hoodies, casual skjortor, jackor och t-shirts. Såväl som en mängd tillbehör som strumpor, duffelväskor, kepsar, skateboarddäck, en tändare och en kamerarem.

Hela kollektionen finns tillgänglig nu på GOLF WANGs hemsida, i ett begränsat antal.