Haglöfs släpper den ikoniska ryggsäcken TIGHT Original

Släpper samtidigt vandringsguider för Berlin, Stockholm & London

Haglöfs relanserar nu originalversionen av en av sina mest ikoniska ryggsäckar, TIGHT Original, i fem modeller och fem färger. Den nya generationen av TIGHT är gjorda av samma material och med samma design och färgsättningar som originalet från 1993.

TIGHT-ryggsäcken lanserades 1993 och spelade en avgörande roll i framväxten av det moderna Haglöfs. Designad med en kroppsnära passform, särskilde sig TIGHT från andra ryggsäckar på den dåvarande marknaden. 26 år och mer än en miljon sålda exemplar senare, är TIGHT en av Haglöfs mest populära produkter. Den nya generationen TIGHT är gjorda av samma material, design och färgsättningar som originalet.

 

”Med den här ryggsäcken firar vi vårt arv. Den nya generationen TIGHT-ryggsäckar är designade efter dess original från 1993. Det är en klassisk ryggsäck med hög funktionalitet som passar till vardags såväl som för helgutflykter. Full med funktioner, användbara tillägg och med en lägre central tyngdpunkt följer den kroppens rörelser oavsett aktivitet.” säger Rasmus Järvinen, Business Area Manager Hardware & Footwear, Haglöfs.

I samband med lanseringen släpper Haglöfs även vandringsguider med tips på vandringsleder och unika naturupplevelser i närheten av städerna StockholmBerlin och London – till dessa guider har man även tagit fram unika tygmärken med utvalda platser att besöka i de olika städerna.

TIGHT Original lanseras exklusivt hos Sneakersnstuff från och med 7 september och sedan hos flertalet återförsäljare vecka 38. TIGHT-guiderna och tygmärkena kommer att vara tillgängliga som gratisprodukter i utvalda Sneakersnstuff butiker, Haglöfs Brand stores och utvalda återförsäljare. Ryggsäckarna kommer i olika storlekar och kostar mellan 600-1300 SEK.