Levi's släpper del ett av kampanj med Beyoncé

Släpper det första av flera "kapitel" där jeans & musik hyllas – Se Beyoncé spela huvudrollen i en nyversion av en klassisk reklam.

Levi’s har nyligen presenterat sin senaste kampanj, en stjärnspäckad sådan som är gjord tillsammans med ingen mindre än Beyoncé. Efter släppet av låten ”LEVII’S JEANS”, på den senaste plattan COWBOY CARTER tar Beyoncé sig an huvudrollen i en kampanj inspirerad av Levi’s arv och den framåtblickande visionen från en av de mest inflytelserika figurerna inom modern kultur.

”Min låt ‘LEVII’S JEANS’ hyllar det jag anser är den ultimata amerikanska uniformen — något vi alla bär med stolthet. Jag är hedrad att få arbeta med Levi’s för att skapa en typisk amerikansk ikonografi. ‘Denim on denim’ har ofta betraktats ur ett manligt perspektiv, så den här kampanjen, som hyllar det ikoniska kvinnliga perspektivet, är viktig för mig. Jag ser fram emot att utforska innovativa sätt förena våra visioner för att lyfta kvinnor och hedra deras styrka”, säger Beyoncé.

Med inspiration från Beyoncés innovativa förhållningssätt till konst, kultur och berättande, omtolkar kampanjen klassiska Levi’s-looks och filmer. Kampanjen är en del av Levi’s passande betitlade serie ”REIMAGINED”.

I en serie kapitel återger den nya kampanjen flera av Levi’s mest ikoniska reklamfilmer, och för in dem i den moderna eran genom den berömda filmskaparen Melina Matsoukas transformativa vision. Den första filmen är inspirerad av ”Launderette”, en klassisk reklamfilm från 1985.

Kampanjen kommer att fortsätta under hösten, så håll utkik för mer!