SNS hyllar lokala stjärnor med adidas Superstar

Butiken tolkar den klassiska skon bokstavligt och sätter lokala hjältar i rampljuset, släpper video och bild-editorial

Stockholmsgrundade SNS (Sneakersnstuff) har tagit sig från Sverige ut i världen och blivit ett av Europas mest uppskattade märken och återförsäljare inom streetwear. Sprunget ur kärleken till och nyfikenheten på kulturen och livsstilen kring sneakers, mode, konst, musik och basket grundades SNS 1999. Sedan dess har de öppnat butiker över hela världen, bland annat i London, Berlin och Paris. Huvudkvarteret är dock kvar i Stockholm och det är den lokala andan som de nu hyllar med tillsammans med adidas Superstar.

Den ikoniska sillhuetten Superstar tog sin början under 80-talet, när hiphop-kulturen exploderade och bröt mark med artister som Run DMC. Deras hit ”My adidas” var inte bara en låt om skor, den blev ett anthem som visade upp snörlösa Superstars och skapade en trend som fortfarande är igång idag.

SNS fokuserar dock på mer än bara skor (och kläder och andra prylar). De vill även rikta lampan mot de som är runt dem, de lokala hjältarna som likt de själva en gång för 24 år sedan, skapar något eget på hemmaplan.

”Vi hyllar de sanna hjältarna – de lokala superstjärnorna som inspirerar oss och gör skillnad. Oavsett om det handlar om kvarterets pizzeria, den charmiga blomsterbutiken, de multitaskande supermammorna, de begåvade musikerna eller de visionära konstnärerna är de de verkliga MVP:arna i våra ögon”, säger SNS.

De genomför denna hyllning genom en editorial av jordnära bilder, som du kan läsa på deras hemsida, samt en groovig video där vi ser hjältarna in action. Du kan kika en den ovan, samt några av bilderna i galleriet!