Billionaire Boys Clubs Bee Line lanserar tillsammans med Timberland en ny tolkning av Timberlands mest ikoniska produkt, The 6-inch Boot. Den klassiska bruna kängan har i det här samarbete omslutits av en färgstark gummisula, som kommer i fem nyanser. Starka färger som kännetecknar Billionaire Boys Clubs kreativa dottermärke Bee Line, tillsammans med Timberlands historia av funktionella arbetskläder och naturnära material har varit källa till inspiration bakom tolkningen.

"The 2020 Bee Line x Timberland 6-inch Boot" lanseras exklusivt idag. "The 2020 Bee Line x Timberland 6-inch Boot är inspirerad av tåliga material, och av de personer som dagligen bär Timberlands ikoniska kängor. Gummisulan är en hyllning till funktionella arbetskläder, och färgerna är inspirerade av naturen. Skon är hållbart producerad, och framtagen för att utstråla personligt uttryck och kreativitet hos den som bär dem." – Joseph Au, Creative Director och Designer, Billionaire Boys Club

De båda varumärkena jobbar dedikerat med hållbara tillverkningsmetoder och moderna materiallösningar, och skon är framtagen i Timberlands vattenavvisande TimberDry samt ReBOTL, ett material som består av minst 50% plast från återvunna PET-flaskor.

Skon lanseras idag, den 19 november, exklusivt i alla Billionaire Boys Club ICECREAM butiker i New York, London och Tokyo, och släpps sedan globalt den 21 november i Timberlands samtliga butiker och online. Priset är 2 000 kr.