Lyxmärket Loewe öppnar butik på NK

Efter den uppmärksammade pixel-kollektionen kommer det spanska modehuset till Stockholm, öppnar första butiken i Sverige

Spanska modehuset Loewe har satt sig själva i frontlinjen för normbrytande mode under de senaste åren, trots sin traditionella historik som daterar hela vägen tillbaka till 1846, då Enrique Loewe revolutionerade den spanska läderkonsten. Genom åren har märket växt till ett modehus under LVMH-familjen (Louis Vuitton Moët Hennessy) som främst stuckit ut för sina lyxiga väskor, ett tecken på att deras rötter inom läderkonsten inte helt glömts bort. På senare tid har de dock även innoverat på klädfronten, bland annat med en uppmärksammad pixel-kollektion. Nu tar de sina idéer till en egen butik i Sverige för första gången.

Loewe öppnade sin första avdelning på NK Stockholm under 2019 med accessoarer och väskor, en liten avdelningen som inte var sin egen ”flaggskepsbutik”. Nu utökar man erbjudandet med bland annat ready-to-wear, skor samt ett bredare urval av väskor och accessoarer, genom att öppna en helt ny tredubblad yta på entréplan i höst.

Avdelningen är den första och enda renodlade destinationen för Loewe i Sverige och NK fortsätter i och med öppningen att stärka sin position som självklar destination för lyxvarumärken. NK, som nyligen introducerade en ny butik för svenska Thule, passar även på att hinta om fler tilltänkta nytillskott.

”Det blir en händelserik höst och vi ser fram emot att fortsatt presentera fler spännande avdelningar och varumärken inom både mat, beauty och mode”, säger Bo Wikare, VD Nordiska Kompaniet.

Du kan spana in några bilder från Loewes senaste kollektion i galleriet ovan, men se även till att hålla koll på NK:s hemsida för uppdateringar om den kommande butiken.