Molly Sandén frontar Reeboks sneakerkampanj för "Club C"

Firar 35 år av den klassiska skomodellen

Reeboks skomodell ”Club C 85” firar 35-års jubileum och detta firas med en kampanj som frontas av Molly Sandén. Molly Sandén har haft ett starkt år och kammade hem priserna för årets artist, årets album och årets pop på Grammisgalan 2020.

Modellen ”Club C 85” har varit populär sedan 80-talet och med dess yttre, bestående utav vitt skinn, passar den till samtliga klädstilar.

”Tänk på ett par klassiska vita sneakers och det är Club C du ser framför dig. Det här är en sko med en gedigen historia. Den släpptes som tennissko i mitten av 80-talet men plockades snabbt upp av streetkulturen. Internationellt frontas 35-årsjubileet av storstjärnorna Gigi Hadid och Khalid. Här i Sverige har vi Molly Sandén och det är vi otroligt stolta över. I våra ögon är hon den ultimata Reebok partnern, en modig, cool och trendsättande ikon som förenar sport med mode” säger Nicolas Nath Reebok Brand Director.

Om kampanjen berättar Molly Sandén:

”Eftersom Reebok varit ett självklart val i garderoben sen jag var liten och skaffade mina allra första sneakers är jag stolt och glad över att få vara med och uppmärksamma det här 35-årsjubileet. För mig är det viktigt med en stil jag kan stå för, som säger något om vem jag är. Där passar Club C in perfekt – de passar till allt, så jag har stor frihet att matcha dem som jag vill och skapa en egen look.”

Se bilder på Reeboks 35-årsfirande av skomodellen ”Club C 85” tillsammans med Molly Sandén ovan. Vill du köpa hem ett par hittar du kampanjen exklusivt hos Nilson Shoes online den 26e maj samt i deras butiker under vecka 23. Skon kostar 799 kr.