
Bröderna BENNETT: Om retromode & att hitta sin egen stil
Sammy och Johnny BENNETT pratar om sin relation till mode under TOMMY HILFIGER x COCA COLAs lansering i Stockholm
Nyligen presenterade Tommy Hilfiger att man tillsammans med Coca Cola återupplivar sin kollektion från 1986. Året då den första klädkollektion från Coca-Cola lanserades. Den uppdaterade kollektionen hyllar deras gemensamma historia, och är inspirerat av Coca-Colas reklamkampanjer.
I samband med lanseringen av kollektionen firade man detta med en liten aktivering i Tommy Hilfigers flaggskeppsbutik i Stockholm. På plats väntade förutom den färgglada kollektionen och inbjudna gäster, ett liveuppträdande av tvillingarna Sammy & Johnny BENNETT. Bröderna som är aktuella med singlarna ”3 STRIKES” och ”BEYBLADE” klev upp på scenen iklädda i TOMMY JEANS Coca-Cola kollektionen.
Förutom att man fick fronta den nya kollektionen sågs bröderna tidigare i år på modevisningen av den hyllade svenska designern Selam Fessahaye tillsammans med ett par andra välkända ansikten.
Efter uppträdandet fick vi chansen att prata om bröderna BENNETT om deras relation till mode och tankarna kring Tommy-kollektionen.
Ni fick uppträda på releasen Tommy Hilfiger x Coca Cola kollektionen i Stockholm. Kollektionen är inspirerad av en tidigare kollektion från 90-talet. Vad har ni för tankar kring det retro-inspirerade modet som blivit trendigt idag?
Sammy: ”Har fuckat med det sen en tid tillbaka. Jag har alltid önskat att vi var vuxna under 90-talet så att den trenden kommit tillbaka är en liten tröst.”
Vad har ni för relation till kläder och mode, hur viktigt är det för er som artister?

Idag blir det allt vanligare att se artister samarbeta med stora varumärken och släppa egna kollektioner. Några av de artisterna är b.la. Kanye West, Pharrell, ASAP Rocky och Travis Scott. I Sverige är det dock inte lika vanligt, men under det senaste året har svenska artister kopplats mer med varumärken.

”Lite osäker ska man vara – då tror jag man gör något rätt.”